سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رستوران

صفحه خانگی پارسی یار درباره

کپسول گاز

    نظر

منبع : کپسول گاز

کپسول گاز

کپسول های استینلس استیل (S.S) : این کپسولها مخصوص گاز های است که دارای خورندگی و واکنش پذیری بالا می باشند، است.

شیر کپسول گاز
بازرسی شیر کپسول یا کپسول گاز : شیر کپسولها از نظر وجود شیر فلکه و سلامت آن و همچنین میزان خوردگی رزوه های شیر و متناسب بودن نوع شیر و نوع گاز محتوی کپسول مورد بررسی قرار می گیرد.
برای ذخیره سازی و نگهداری گازها بایستی آنها را تحت فشار در سیلندرها و یا مخازنی که تحمل فشاری بالایی دارند نگهداری می شود به خاطر اینکه استفاده از آنها بصورت مستقیم از مخازن یا سیلندرهای گاز بدلیل فشار بالا امکان پذیر نیست و باید از رگولاتورهای کاهنده فشار استفاده نمود.

مواردی که می بایست در یک رگولاتور گاز مورد توجه قرار گیرد.

فشار ورودی رگولاتور گاز : فشار ورودی رگولاتور ارتباط مستقیم با فشار گاز درون سیلندر و یا گازی که در لوله های انتقال می باشد دارد بعنوان مثال برای گاز پر فشاری مثل هیدروژن فشار ورودی رگولاتورها معمولا تا 300 بار می باشد در حالی که برای گازی مثل پروپان یا استیلن که فشار چندانی ندارند فشار ورودی رگولاتورها معمولا 40 بار است.
رگولاتور گاز برای تنظیم فشار و کنترل انواع گازها مورد کاربرد قرار می گیرد و همچنین رگولاتور گاز وسیله ای است که با توجه به سیستم های مکانیکال داخلی می تواند فشار بالای گاز های ورودی را بگیرد و با فشارکمتر یا مورد نیاز مصرف کننده تحویل مشترک بدهد.
از این کپسولها برای گازهای مایع شونده که فشار بالایی ندارند مثل هیدروکربن های سنگین ، دی اکسید کربن ، دی اکسید گوگرد و فریون ها استفاده می شود.
از این کپسولها معمولا برای ترکیباتی که درحالت طبیعی گاز می باشند و فشار بالایی دارند ( هیدروژن، اکسیژن، آرگون، هلیوم، نیتروژن، متان، کربن مونو اکسید و .....) استفاده می شود.

روش PSA( Pressure Swing Absorption) : در این روش هوای کاملا خشک و فشرده وارد فیلترهای مولکولار سیو با سطوح متخلخل می شود و از طرق اختلافی که در قطر مولکول ها وجود دارد جداسازی صورت می گیرد.

گاز نیتروژن یا ازت کوچکترین عضو از گروه پانزدهم جدول تناوبی است که نماد آن N و عدد اتمی آن 7 است. گاز نیتروژن معمولاً به صورت یک گاز غیر فلزی، دو اتمی، بی اثر، بی رنگ، بی مزه و بی بو است که 78% جو زمین را در بر گرفته و عنصر اصلی در بافتهای زنده است.
استفاده از گاز نیتروژن در تولید کود و مواد تقویتی
• کپسولها از لحاظ فلز به کار رفته در فرآیند ساختشان به سه دسته تقسیم می شوند.
• کپسول ها از لحاظ ساختار دو دسته می باشند.

گاز پی 10 ( گاز P10 ) از ترکیب 10% گاز متان و 90% گاز آرگون تشکیل شده است که در دستگاه های X-Ray در صنعت سیمان سازی بسیار پرکاربرد بوده و مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشترین حجم گاز آرگونی که در اتمسفر زمین موجود است را گاز آرگون 40 تشکیل می دهد که حاصل واپاشی پتاسیم 40 در جو بر اثر پرتوهای کیهانی تولید شده است.
لازم به ذکر است فرد مصدوم می بایست به محیط باز منتقل شود و با رساندن اکسیژن طبیعی به او اقدام به احیاء حال فرد نمود.
گاز آرگون 0?934? حجمی و 1?288? جرمی اتمسفر زمین را تشکیل می‌دهد .
منبع : کپسول گاز

این کپسولها پایداری بالاتری نسبت به کپسول های کربن استیل دارند و زنگ زدگی در آن ها مطرح نیست.
R410a : (50% R-32 (CH2F2), 50% R-125 (CHF2CF3))

گاز R410a در سیلندرهای یکبارمصرف 11.3 کیلوگرم و به رنگ یاسی به مشتریان عرضه می شود.
گاز R410a از 50% گاز R125 ( پنتا فلوئورو اتان ) و 50% گاز R32 ( دی فلوئورو متان ) تشکیل شده است .
خشک کردن کپسول یا کپسول گاز و انجام رنگ آمیزی : پس از اتمام آزمون هیدرواستاتیک ، کپسولها در کوره ه ای تا یک دمای مشخص و کنترل شده گرم می شوند تا کاملا خشک و عاری از رطوبت شوند سپس شیر کپسولها بسته شده و اگر بدنه ی کپسولی نیاز به زنگ زدایی داشته باشد در این مرحله انجام می شود و سپس کپسول وارد مرحله ی شارژ شده و در پایان پس از تست فشار و نشتی وارد پروسه ی رنگ آمیزی می شود.
لذا قابلیت تحمل فشار بالا را دارند و مخصوص گازهای پر فشار مثل گاز آرگون، گاز نیتروزن ، گاز اکسیژن ، گاز هلیوم ، گاز هیدروژن ، گاز متان ، گاز کربن مونوکسید و .... می باشند.
سیلندر گاز یا کپسول گاز بدون درز که مخصوص گازهای فشار بالا می باشند از یک فلز یکپارچه تشکیل شده اند.

گاز هلیوم یک گاز صد در صد وارداتی است و امکان تولید این گاز در ایران مقدور نمی باشد لذا مشتریان گرامی در صورت داشتن سیلندر می بایست سیلندر خالی را به شرکت فاران صنعت بدهند و سیلندر پر تحویل بگیرند که این عمل در اصطلاح معاوضه سیلندری می باشد.

هرجا سخن از گاز های آزمایشگاهی ، خالص ، استاندارد ، صنعتی ، سرد کننده و تجهیزات گازی باشد نام فاران صنعت می درخشد.
سیلندر گاز یا کپسول گاز بدون درز که مخصوص گازهای فشار بالا می باشند از یک فلز یکپارچه تشکیل شده اند.
کلاهک نقش بسیار مهمی در حفاظت از شیر کپسول و در نتیجه جلوگیری از خطرات احتمالی ایفا می کند و از الزامات مهم در جهت جابجائی و حمل نقل کپسولها، داشتن کلاهک می باشد بطوری که تیم کنترل کیفیت شرکت فاران صنعت در صورتی که کپسولی فاقد کلاهک باشد اجازه ی تخلیه و بارگیری را صادر نمی کند.
بدنه کپسول ( تنه کپسول و گلوئی )